خرید لوازم و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی خرید لوازم و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی .

خرید لوازم و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی

دستگاه ونتیلاتور

ونتیلاتور چیست؟

ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی دستگاهی است که به فردی مشکل تنفسی دارد کمک می کند تا راحت تر نفس بکشد. وظیفه اصلی ونتیلاتور این است که اکسیژن را وارد ریه ها کند و دی اکسید کربن را از ریه ها خارج کند.

تهویه مکانیکی تهاجمی و غیر تهاجمی

ونتیلاتور ها می توانند به صورت تهویه مکانیکی تهاجمی و تهویه مکانیکی غیر تهاجمی مورد استفاده قرار گیرند. تهویه مکانیکی تهاجمی به این معنی است که فرد اکسیژن را از طریق لوله داخل تراشه دریافت می کند. تراشه یک لوله پلاستیکی توخالی است که در حین جراحی در نای (لوله هوا) قرار می گیرد. تهویه مکانیکی غیر تهاجمی به این معنی است که فرد اکسیژن را از طریق ماسکی دریافت می کند که می توان آن را گاهی اوقات از روی صورت برداشت.

چه زمانی از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می گردد؟

ونتیلاتور در حین جراحی و گاهی بعد از بیهوشی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. بیهوشی باعث خواب و آرامش در حین عمل می شود. ونتیلاتور به فرد کمک می کند تا در حین عمل به تنفس خود ادامه دهد.

همچنین در صورتی که فرد دارای شرایطی باشد که بر تنفس طبیعی تأثیر می گذارد، می توان از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کرد. بیماری ها و شرایط رایجی که می توانند بر تنفس تأثیر بگذارند شامل موارد زیر هستند:

·        ذات الریه و سایر عفونت های ریوی

·        اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و صدمات نخاعی فوقانی

·        سکته مغزی یا آسیب مغزی

·        مصرف بیش از حد مواد مخدر

ویژگی های استفاده از دستگاه

فردی که از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کند، اغلب تحت نظر قرار می گیرد.

شخصی که از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کند نمی تواند به راحتی ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﭘﺸﺖ ﺣﻠﻖ خود را به راحتی تخلیه کند. در این صورت فرد به ساکشن نیاز دارد.

برای کمک به کاهش اضطراب ممکن است دارو هایی برای فرد بیمار تجویز گردد. گاهی اوقات دارویی برای جلوگیری از حرکت فرد در حین استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی تجویز می شود.

دستگاه تنفس مصنوعی مانع صحبت کردن و غذا خوردن فرد می شود. اگر تراکئوستومی (Tracheostomy) وجود داشته باشد، ممکن است فرد بتواند صحبت کند. اگر فرد قادر به صحبت کردن نباشد، برای برقراری ارتباط به کاغذ و خودکار نیاز دارد.

عدم استفاده از دستگاه کمک تنفسی

هنگامی که وضعیت یک فرد بهتر می شود، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی سعی می کنند به بیمار اجازه دهند بدون کمک دستگاه، نفس بکشد. این کار در بازه های زمانی کوتاهی آغاز خواهد شد و بازه های زمانی به ندرت افزایش می یابند تا فرد بتواند به طور کامل نفس بکشد. در صورتی که فرد به شرایط تنفسی و طبیعی خود بازگردد، ونتیلاتور و لوله تنفسی برداشته خواهد شد.

اگر فرد برای مدت کوتاهی نتواند به تنهایی نفس بکشد، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بعداً مجددا دستگاه را برای بیمار تجویز می کنند. اگر فرد به تنهایی نتواند نفس بکشد، ممکن است مجبور شود مدت طولانی تری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده نماید.

بیمارانی که از انواع مشکلات تنفسی رنج می برند، بدون تهویه و دستگاه های اکسیژن رسانی نمی توانند زنده بمانند. در نتیجه هیچ گونه منع مصرفی برای تهویه مکانیکی وجود نخواهد داشت. با این حال، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که در آن پزشکان تصمیم بگیرد که بیمار تهویه مکانیکی دریافت نکند. در این صورت مراقبت های دیگری برای بیمار صورت می گیرد.

قیمت و خرید دستگاه ونتیلاتور

جهت کسب اطلاع از قیمت دستگاه ونتیلاتور و سایر لوازم و تجهیزات پزشکی می توانید به مشاوران و کارشناسان شرکت سینا طب تماس حاصل فرمایید.

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۴:۲۹ توسط:شرکت سینا طب موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده